Bliv selvstændig mekaniker – tips du skal kende

//Bliv selvstændig mekaniker – tips du skal kende

Mange af os går rundt med en drøm, om at lancere et selvstændigt firma. Nogle går planken ud, og kaster sig ud i det, andre skal have lidt tid til at tænke over det. Som selvstændig er der mange ting, som er nye. Nye regnskabstal, og cvr-nummeret, som skal bestilles. Det kan være rart med lidt hjælp, f.eks. i form af et gratis regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed.

Husk at brande dig selv gennem sociale medier

Når man starter eget firma op, er der mange nye ting man skal forholde sig til. Hvis man ikke har prøvet at have eget firma før, kan man let komme til at glemme den vigtige pr-del, af firmaet. Uanset hvor god en håndværker du er, kommer kunderne, desværre, ikke af sig selv. For at få kunder, er man nødt til reklamere, både gennem sine venner og bekendte og gennem sociale medier, og andre platforme. PR er yderst vigtigt for dig og dit firma, uden PR, ingen kunder.

Et lækkert webdesign er vigtigt for dit førstehåndsindtryk

Sammen med reklame og PR, er det at have en lækker hjemmeside også super vigtigt. Når man, som kunde, klikker på en hjemmeside er det her første gang med stifter bekendtskab med firmaet bag. Dette møde kan enten bidrage konstruktivt til forholdet, kunden føler sig velinformeret om firmaet og dets visioner og beslutter at tage kontakt. Derimod kan det præcist modsatte, desværre, også forekomme, kunden føler sig ikke tilstrækkeligt informeret, og vælger at kontakte et andet firma.

Forglem ikke kvaliteten af arbejdet

Som mekaniker er det klart, at de faglige evner, for det meste, ligger bedst i motorer og biler. Sådan skal det også helst værre. For selvom der hurtigt kan gå meget public-relations, og it-design i den, er det vigtigste dog, at kunden får kvalitetssikret arbejde, udført. Man kan have nok så lækker en hjemmeside, men dette er, desværre, lige meget, hvis det faktiske arbejde bliver udført dårligt, eller halvhjertet.

Kunden har altid ret – næsten

Det gamle ordsprog “kunden har altid ret”, dækker over en arbejdsmæssig tilgang hvori det at tilfredsstille kunden, altid vil være det højeste at stræbe efter. Det er bare sådan at nogle gange, har kunden simpelthen ikke ret. Hvis man, som mekaniker, skal fikse stemplerne i en bil, må man overlade det til eksperterne at fikse disse stempler, og ikke lytte til en gammelklog bilkunde. Det kan lyde hårdt, men i sådanne tilfælde, hvor kunden har mange forslag at komme med, må man lade det faglige veje tungest, og lade mekanikere være mekanikere.

Håndværkere og akademikere bør ikke skændes

Der er igennem de sidste 50 år, opstået tendenser hvor akademikere føler sig hævet over håndværkerens primitive arbejde, og føler sig bedre stillet med det boglige, akademiske arbejde. Denne tendens gælder også håndværkerne, der kan komme til at føle sig mere reelle, end de akademiske snobberier og deres proforma-papirarbejde. Selvom denne tendens virker unødvendig og måske endda direkte latterlig, kan den i mange sammenhænge let opstå. Der er lige meget behov for begge erhverv, ingen er mere rigtigt end den anden.

Overvej at få hjælp til det som er nyt for dig

Som nystartet, selvstændig mekaniker, vil der være mange ting som er nye og foregår på ukendt territorium. Som selvstændig skal man ikke være bange, for at bede om hjælp udefra. Vi har alle sammen vores styrker og svagheder, det skal ikke være noget større mysterium, og derfor kan vi alle have brug for hjælp en gang imellem. Det er muligt at betale sig fra meget arbejde, eller man kan søge konsultation, og lærer noget imens.

Det selvstændige liv kan byde på mange ubetalte overtimer

Som selvstændig er du din egen chef, dette betyder, blandt andet, at du selv bestemmer antal arbejdstimer. Mange selvstændige kan, hurtigt, komme til at arbejde alt for meget, fordi man gerne vil gøre et godt stykke arbejde, og arbejdet er sjovt, i det fleste tilfælde. Som selvstændig, skal du derfor være ekstra opmærksom på hvor meget du arbejder, og hvor meget det slider på dig.

2020-05-14T16:36:24+00:00

New Courses

Contact Info

1600 Amphitheatre Parkway New York WC1 1BA

Phone: 1.800.458.556 / 1.800.532.2112

Fax: 458 761-9562

Web: ThemeFusion

Seneste indlæg

Websitet anvender cookies til at huske indstillinger, statistik og målretning af annoncering. Informationer deles med tredjepart. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk